Komisja Artystyczna programu TEATR POLSKA w składzie: Anna Ciszowska (przewodnicząca), Alicja Morawska-Rubczak, Ewa Anna Zbroja, Szymon Kazimierczak i Jacek Łumiński, po obejrzeniu rejestracji video 105 przedstawień zgłoszonych do udziału w programie, postanowiła zarekomendować do drugiego etapu 18 spektakli:
- Aktorzy Koszalińscy, czyli komedia prowincjonalna, reż. Piotr Ratajczak, Bałtycki Teatr Dramatyczny w Koszalinie
- Don Kichot, reż. Konrad Dworakowski, Grupa Coincidentia/Teatr Pinokio w Łodzi
- Jeremi się ogarnia. LOL, reż. Tomasz Valldal-Czarnecki, Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie
- Królowie strzelców. Sport w cieniu imperium, reż. Piotr Ratajczak, TEATR NOWY w Zabrzu
- Kyś, reż. Igor Gorzkowski, stowarzyszenie studio teatralne koło
- Lorem Ipsum, reż. Paweł Urbanowicz, Stowarzyszenie Aktywności Społeczno-Artystycznej "Nie Po Drodze"/ kolektyw Vagabond Physical Collective
- Matka Makryna, reż. Irena Jun, STUDIO teatrgaleria
- Pomelo jest zakochany... w żabie, deszczu i nie tylko, reż. Ewa Maria Wolska, Teatr FRAKTAL (Fundacja FRAKTAL)
- Staś i Zła Noga, reż. Bartłomiej Błaszczyński, Teatr Śląski im. St. Wyspiańskiego
- Švejk, reż. Joanna Zdrada, Państwowy Teatr Lalki „Tęcza” w Słupsku
- Szac, reż. Iwona Woźniak, Teatr Naumiony/ Fundacja Szafa Gra Ornontowice
- Thriller, reż. Paweł Sakowicz/Anna Smolar, Nowy Teatr
- Tragedia Jana, reż. Waldemar Raźniak, Teatr CHOREA
- Trzy ćwierci do śmierci, opieka artystyczna Mateusz Smaczny, Teatr Martin/ Poznańska Fundacja Artystyczna
- We_selle, reż. Wojciech Mochniej, Cross Culture Foundation
- Wiedźmin. Turbolechita, reż. Piotr Sieklucki, Stowarzyszenie Teatr Nowy w Krakowie
- Wyzwolenia, reż. Piotr Cieplak, Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy
- Zrobie co zechce, reż. Maciej Adamczyk i Katarzyna Pawłowska, Stowarzyszenie Artystyczne "Porywacze Ciał & CO."
Komisja Artystyczna podjęła decyzję o wyborze spektakli, biorąc pod uwagę różnorodność gatunków, form i rozwiązań artystycznych. Decydującymi walorami rekomendowanych realizacji były otwartość na dialog z różnymi grupami odbiorców, interesujące i spójne rozwiązania inscenizacyjne oraz potencjał silnego oddziaływania na widza pod względem estetycznym, intelektualnym i emocjonalnym. Jednocześnie Komisja zwraca uwagę na niewielką ilość zgłoszonych spektakli dla dzieci, wyróżniających się innowacyjnością i wysoką jakością artystyczną.